Aktualności

Kwiecień 2018

Samochody użytkowe w firmie – posiadać czy wynajmować?

Patrząc oczami klienta firmy budowlanej czy handlowej – nie ma szczególnych korzyści z faktu, że samochód dostawczy należy do dostawcy. Zakupiony za gotówkę, leasingowany, czy wynajmowany? O to nikt nie zapyta. Dla klienta ważne są dostawa na czas, zabezpieczenie towaru, solidność dostawcy. Tu wynajem długoterminowy jest mocną alternatywą finansowania leasingiem i własnego zarządzania. Natomiast wynajem na kilka dni czy miesięcy – jego doskonałym uzupełnieniem, istotnie podnoszącym elastyczność i mobilność firmy.

Jeżeli trend w postaci wynajmowania na krótki lub długi okres samochodów osobowych uznamy za trwały, nie ma przyczyn, żeby z samochodami użytkowymi działo się inaczej. Podobnie jak w zakresie samochodów osobowych, firmy transportujące towary czy materiały muszą auta dostawcze serwisować – wówczas są one niedostępne. Są też okresy w roku, kiedy zapotrzebowanie na transport bywa większe niż standardowo. Firmy zamawiają samochody, których cykl produkcji trwa 3-6 miesięcy, więc potrzebują samochodów „przedkontraktowych”. W końcu można też mówić o zmianie modelu zarządzania zasobami i tzw. core businessem firmy. Obecnie coraz więcej elementów działalności jest outsourcowanych czemu więc nie ułatwić sobie życia i pracy również w zakresie floty?

Tekst przygotowany do kwietniowego wydania magazynu „Fleet Samochody Użytkowe”.

Marzec 2018

Dlaczego Emotis? Rozmowa z Ireneuszem Tymińskim, Prezesem Zarządu Emotis 

Emotis, skąd ta nazwa, od emocji, od ruchu?

Na takie pytanie odpowiem: tak, tak (śmiech). Emotis to dobre emocje – związane z podróżą, która przed nami, ale też z samą jazdą samochodem i w końcu z poziomem obsługi Emotis, pozytywnego doświadczenia - „User experience”. Emotis to także „motion” czyli ruch i w końcu „moto” oraz „mobilność” bo samochody odgrywają i odgrywać będą istotną rolę w przemieszczaniu się. Naszym hasłem przewodnim pytamy klientów: Dokąd dzisiaj? Bo wszyscy dokądś zmierzamy.

Obecnie samochód stał się nie rzeczą, tylko usługą. Pojawiły się instytucje: Bla Bla Car, My Taxi, Uber, Trafficar czy Vozilla. Jak na tle tych usług plasuje się Emotis?

Ze szczególną uwagą śledzimy nowe formy mobilności w Polsce i na Zachodzie. Wynajmem na dni – miesiące – lata absolutnie wpisuje się w trend ucieczki od posiadania, na rzecz używania.

Jednocześnie mamy na uwadze potrzeby dwóch naszych głównych Klientów, to jest osoby prywatnej oraz firmy posiadającej flotę. Są to m.in. zamówienie auta na pożądaną godzinę i w konkretnym miejscu - zwykle niedostępne w usłudze car sharing, dopasowanie segmentu do charakteru podróży - np. podróż z rodziną, bagażami nie mogą być zrealizowane małym miejskim samochodem. Pozostaje wciąż potrzeba możliwości użytkowania samochodu przez określony czas na wyłączność – tylko wtedy Klient czuje, że jest nieograniczony w przemieszczaniu się. Wspomniane rozwiązania, z Uberem, Car sharingiem i taksówką włącznie odpowiadają na nieco inne potrzeby – krótkie częste lub okazjonalne przejazdy. Te formy mobilności doskonale uzupełniają się z wynajmem klasycznym – na dni, czy miesiące. Nasze usługi jednak podajemy w nowoczesnej formie. W pełni funkcjonalny system rezerwacji z panelem Klienta, infolinia 24/7, wydania i odbiory samochodów bez dokumentów papierowych – dokonywane na tablecie, system komunikatów mailowych i sms. To, co dziś jest standardem w e-commerce. Pamiętamy też, że wynajem to wciąż samochód i ludzie, którzy zapewniają odpowiedni poziom obsługi.

Determinantem wyboru różnych usług w naszym kraju była, a może wciąż jest cena, jednak coraz większe grono klientów szuka po kluczowym słowie JAKOŚĆ! Gdybyś miał na szali te dwa czynniki, to Emotis jest bliżej którego?

Czy oby na pewno cena? I tak, i nie. Od lat powtarzam, że gdyby flota szukała tylko ceny, wyposażyłaby management, siły sprzedaży i pozostałych w najtańsze samochody klasy B. Wymagania rosną i wszyscy mają świadomość, że poziom samochodu oraz zakres usługi muszą znaleźć odzwierciedlenie w cenie. Niemniej ostatecznym weryfikatorem jest faktycznie cena. W Emotis stawiamy na sprawność procesów, technologię i jakość obsługi przez pracowników – szybkość odbierania telefonów, odpisywania na emaile, jakość rozmowy. One pomagają osiągnąć fleet managerowi a także osobie prywatnej spokój: brak reklamacji użytkowników, zadowolonego vipa. A cena – oczywiście na dobrym rynkowym poziomie.

Całość można przeczytać w kwietniowym wydaniu magazynu „Fleet”.

Luty 2018

DOKĄD DZISIAJ?

Jesteśmy EMOTIS i dostarczamy usługi mobilności. Powiedz nam DOKĄD DZISIAJ zmierzasz, a my pomożemy Ci osiągnąć Twoje cele. Stawiamy na jakość i nowe technologie. Poczytaj o nas w zakładce O Emotis, gdzie znajdziesz nasz manifest jakości.

Pracujemy z pasją i Ciebie też chcemy tą pasją zarazić. Pasją do motoryzacji i nowego stylu życia. Chcemy też zarazić Cię pozytywnymi emocjami i wolnością wyboru, jaką daje elastyczne zarządzanie mobilnością.

Mamy polskie korzenie i posiadamy sieć oddziałów w największych miastach Polski (zakładka Oddziały Emotis). Nasi doradcy i kierowcy to doświadczeni eksperci i entuzjaści rynku motoryzacji. Zawsze profesjonalnie doradzą i dowiozą.

Dajemy Ci szereg możliwości kontaktu z nami – rezerwuj on-line, napisz do nas na czacie, Messengerze lub mailem, zadzwoń lub odwiedź nas w oddziale. Nasz telefon działa 24 godziny, 7 dni w tygodniu. Zawsze chętnie wysłuchamy Twoich potrzeb i pomożemy dobrać idealny samochód.


 

Formularz kontaktowy

Chcesz wynająć samochód?

Wypełnij formularz, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą i przedstawi ofertę dopasowaną do Twoich potrzeb.