FAQ

DEFINICJE I WARUNKI WYNAJMU

Jakie są rodzaje wynajmu?

Kryterium rozróżnienia to długość jednorazowego wynajmu. 1-30 dni to wynajem krótkoterminowy (inaczej Rent a car, STR - Short Term Rental). 1-23 miesiące to wynajem średnioterminowy (MTR - Mid Term Rental). 2 lata lub dłużej to wynajem długoterminowy (LTR - Long Term Rental, CFM - Car Fleet Management, FSL - Full Service Leasing). Rozróżnienie usług wynajmu Emotis zgodne jest z klasyfikacją Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów www.pzwlp.pl.

Kim jest najemca, a kim użytkownik?

Najemcą jest osoba prywatna lub podmiot (firma) reprezentowany przez podpisującego umowę najmu. Użytkownikiem jest ta sama lub inna osoba (lub osoby), którym Najemca przekazuje do użytkowania samochód Emotis.

Jakie są zasady wynajmu?

Wypożyczasz nasze auto, realizujesz swoje plany. Pełne zasady wynajmu opisuje Regulamin wynajmu. Warto je znać!

Jakie dokumenty są wymagane?

W wynajmie krótkoterminowym wymagany jest dowód tożsamości ze zdjęciem, prawo jazdy ważne w całym okresie planowanego wynajmu. W poszczególnych przypadkach możemy poprosić o wyrażenie zgody na weryfikację Klienta w bazie informacji gospodarczej. Nasz pracownik poprosi o wgląd w dokumenty, celem potwierdzenia tożsamości użytkownika. Dokumenty niezbędne do zawarcia umowy wynajmu średnioterminowego i długoterminowego oraz dokument tożsamości użytkownika (w tym ważne prawo jazdy).

Kto może wynająć samochód?

W przypadku osób fizycznych: osoba w wieku minimum 21 lat, posiadająca dokument tożsamości (minimum to prawo jazdy ważne w całym okresie planowanego wynajmu) i kartę płatniczą wystawioną na Najemcę. Dodatkowego kierowcę należy zgłosić przed zawarciem umowy najmu, powinien on być obecny przy wydaniu pojazdu, okazując te same dowody tożsamości. W przypadku firm: osoba reprezentująca firmę (zgodnie z KRS) lub posiadająca odpowiednie pełnomocnictwo. Użytkownik odbierający samochód powinien okazać dowód tożsamości, prawo jazdy.

Czy są limity przebiegu podczas wynajmu?

W wynajmie krótkoterminowym możesz wybrać: tańsza usługa przy założeniu limitu 200 km dziennie lub nieco drożej, ale bez limitu. Nie obawiaj się przekroczenia limitu, jeśli taką opcję wybrałeś. Z góry znasz opłatę za kilometr po przekroczeniu limitu.

W jakich godzinach pracuje Emotis?

Jesteśmy dostępni 24/7 (Infolinia +48 585 588 588, Infolinia techniczna +48 585 588 111, kontakt@emotis.pl) Oddziały Emotis dostępne są w godzinach pracy dostępnych tutaj: Oddziały.

PROMOCJE

Jakie rabaty i promocje są dla mnie dostępne?

Ciągłe promocje dostępne są dla obecnych i przyszłych Klientów Emotis na stronach serwisu www.emotis.pl, w mediach społecznościowych, a także wysyłane emailem. Pamiętaj, aby udzielić zgody na wysyłkę Newslettera, Informacji handlowych, bez któej nie możemy dotrzeć do Ciebie z dobrymi informacjami. Można to zrobić podczas procesu zamawiania rezerwacji (w ostatanim kroku) lub dopisując swoje dane w formularzu Newslettera. Dodatkową zniżkę uzyskasz za dokonanie płatności online. Oferta promocyjna może różnić się dla poszczególnych oddziałów, dlatego zachęcamy do konfiguracji oferty w systemie rezerwacji.

Jak dopisać się do bazy mailingowej?

Można to zrobić podczas procesu zamawiania rezerwacji (w ostatanim kroku) lub dopisując swoje dane w formularzu Newslettera.

Jak skorzystać z promocji na wynajem samochodu?

Zależnie od formy promocji, stosujemy promocje dostępne na stronie www.emotis.pl w sekcji Oferty specjalne, jak również kody rabatowe i oferty dedykowane dostępne w naszych akcjach promocyjnych kierowanych do odbiorców mailingów. Warto też śledzić nasze strony w mediach społecznościowych: Facebook Emotisrental, Linkedin.

REZERWACJA SAMOCHODU

Jak mogę dokonać rezerwacji samochodu?

Zamówienie rezerwacji możesz dokonać przez system rezerwacji online (www.emotis.pl), email (kontakt@emotis.pl), telefon (infolinia ogólnopolska 24/7 585 588 588), czat lub w Oddziale Emotis (lista dostępna na www.emotis.pl).

Czy dokonanie rezerwacji i płatności online jest jednoznaczne z jej potwierdzeniem?

Po dokonaniu zamówienia online, wysyłamy potwierdzenie tego faktu emailem. Jednak ostatecznie rezerwację potwierdzamy niezwłocznie kolejnym mailem (czasem po kontakcie telefonicznym) po dopasowaniu samochodu z naszej floty do zamówienia. Jeśli chcesz uzyskać potwierdzenie jeszcze szybciej, skontaktuj się z naszą Infolinią +48 585 588 588.

Kiedy mogę zarezerwować samochód?

System rezerwacji pozwala na określenie dowolnej daty rezerwacji, minimum 12 godzin przed planowanym wynajmem. Jeśli chcesz wypożyczyć samochód szybciej, skontaktuj się z naszą Infolinią +48 585 588 588. Warto korzystać z promocji, które często dotyczą także przyszłych rezerwacji.

PŁATNOŚĆ

Jak zapłacę za usługi?

Za wynajem zapłacisz online (przy rezerwacji online otrzymasz dodatkowy rabat!) lub przy odbiorze samochodu gotówką lub kartą płatniczą (nasz pracownik dsponować będzie terminalem), a także BLIK'iem. Kaucję możesz opłacić online lub kartą w terminalu przy odbiorze samochodu.

Jak mogę opłacić usługi / opcje w trakcie wynajmu?

Jeżeli w trakcie wynajmu domówisz dodatkowe usługi (np. wyjazd za granicę, przedłużenie wynajmu, wypożyczenie akcesoriów), opłatę możesz uiścić zdalnie kartą kredytową (podając dane) lub wygenerujemy dla Ciebie link do płatności online, który prześlemy SMS'em lub na email.

Jakie karty płatnicze akceptujecie?

Akceptujemy karty Visa, Mastercard, American Express.

W jakiej walucie przyjmujecie płatność?

Przyjmujemy płatność w polskich złotych lub walucie obcej (tylko na terminalu płatniczym).

Jak szybko rozliczana jest umowa po zakończeniu?

Jeśli nie stwierdziliśmy żadnych uszkodzeń, poziom paliwa odpowiadał temu z odbioru auta, uznajemy, że umowa jest rozliczona. Zwracamy kaucję niezwłocznie przez zwolnienie preautoryzacji na terminalu płatniczym. Następnie Twój bank zwalnia blokadę na karcie zwykle w czasie do 7 dni. Jeśli pojawiły się dodatkowe koszty, opłacisz je przy zwrocie. Jeśli uszkodzenia auta lub braki w wyposażeniu wymagają wyceny naprawy lub zakupu elementów wyposażenia, zrobimy to w najkrótsyzm możliwym terminie, zwykle w ciągu 3 godzin. Zrobimy to tak, abyś uniknął zbędnego oczekiwania i stresu. Transparetnie. Dobre emocje ponad wszystko.

Do czego służy kaucja?

Kaucja jest zabezpieczeniem płatności za ewentualne szkody, udziały własne. Jest zwracana niezwłocznie po zdaniu auta i rozliczeniu umowy.

OPCJE I DODATKOWE USŁUGI

Jakie usługi dodatkowe mogę zamówić?

Podstawienie i odbiór z dowolnego (ustalonego) miejsca na terenie miasta lub poza miastem, wyjazd za granicę, dodatkowy kierowca, Pakiety Bezpieczeństwa (Gold i Platinum - zmniejszające udział własny i kaucję), Pełny bak (podstawimy auto z pełnym bakiem, a zwrócisz z dowolną ilością paliwa), wynajęcie kierowcy.

Jakie dodatkowe wyposażenie mogę wybrać?

Foteliki i podkładki dla dzieci, nawigacja, łańcuchy śniegowe i inne. Akcesoria możesz zamówić emailem kontakt@emotis.pl, na Infolinii +48 585 588 588, lub w odziale, również podczas trwania wynajmu.

Czy mogę zamówić usługi lub akcesoria w trakcie wynajmu?

Tak, większość z usług i akcesoriów możesz domówić w trakcie umowy. Zrobisz to emailem kontakt@emotis.pl, na Infolinii +48 585 588 588 lub w oddziale Emotis. Wyjątek stanowią Pakiety Bezpieczeństwa zmniejszające udział własny w szkodzie. Za domówione usługi zapłacisz kartą kredytową (także zdalnie) lub wygenerujemy dla Ciebie link do płatności online i prześlemy SMS'em lub na email.

ODBIÓR I ZDANIE SAMOCHODU

Gdzie mogę odebrać samochód?

Samochód możesz odebrać spod siedziby naszego oddziału lista oddziałów, ale możemy także podstawić auto pod wskazany adres na terenie miasta naszego odziału, lub poza miastem. Koszt podstawienia poznasz, kalkulując ofertę online lub kontaktując się teledonicznie, mailowo lub przez chat.

Gdzie mogę zdać samochód?

Samochód możesz zdać pod siedzibą naszego oddziału lista oddziałów, ale możemy także odebrać auto pod umówionym adresem na terenie miasta naszego odziału, lub poza miastem. Koszt odbioru poza siedzibą poznasz, kalkulując ofertę online lub kontaktując się teledonicznie, mailowo lub przez chat. Jeśli w trakcie wynajmu chcesz zmienić miejsce zwrotu, skontaktuj się z Infolinią +48 585 588 588.

Jak wygląda odbiór samochodu od Emotis?

W umówionym miejscu i czasie nasz pracownik obejrzy z Tobą samochód, przekaże ważne informacje dotyczące bezpiecznego użytkowania oraz wyposażenia samochodu. Jeśli zauważysz uszkodzenia, usterki lub braki w wyposażeniu, zgłoś naszemu pracownikowi, który wykona zdjęcie. Jeśli nie wpływają one na bezpieczeństwo, zaakceptuj protokół i umowę najmu z regulaminem. Dokumenty te podpiszesz na tablecie, a plik wraz ze zdjęciami otrzymasz emailem.

Jak wygląda zwrot samochodu do Emotis?

W umówionym miejscu i czasie nasz pracownik obejrzy z Tobą samochód. W przypadku stwierdzenia uszkodzeń lub braków w wyposażeniu, informacje takie zostaną naniesione na protokół, a nasz pracownik wykona zdjęcia. Protokół podpiszesz na tablecie, a plik wraz ze zdjęciami otrzymasz emailem. Dobre emocje ponad wszystko.

Czy mogę przedłużyć wynajem?

Tak, zwykle jest możliwość, abyś użytkował nasz samochód dłużej. Niezbędne jest jednak uzyskanie zgody na przedłużenie wynajmu i opłacenie należności za ten okres. W celu przedłużenia umowy, skontaktuj się mailowo (kontakt@emotis.pl) lub przez Infolinię +48 585 588 588, a nasz Doradca potwierdzi przedłużenie i cenę za wynajem. Opłatę możesz uiścić zdalnie kartą kredytową (podając dane) lub wygenerujemy dla Ciebie link do płatności online, który prześlemy SMS'em lub na email.

Czy mogę zwrócić auto w innym oddziale Emotis lub innym mieście?

Tak, jest możliwość zwrotu w innym oddziale Emotis lub w innym mieście. Koszt usługi poznasz kalkulując wynajem online lub kontaktując się z naszą Infolinią 24/7 +48 585 588 588.

Czy przypomnicie mi o zwrocie auta?

Tak, nasz system wysyła przypomnienie emailem 12 godzin przed godziną zwrotu. Radzimy jednak zapisanie daty w kalendarzu. Następny klient czeka na realizację swoich planów.

Jak mam przygotować auto do zwrotu?

Umyj auto oraz zatankuj do stanu z momentu odbioru. Nie przejmuj się jednak, jeśli zabrakło Ci na to czasu (możesz opłacić usługę, zdając samochód). Dobre emocje ponad wszystko.

Z jakim poziomem paliwa odbiorę i zdam auto?

Samochody Emotis w wynajmie krótkoterminowym zatankowane są na poziomie 100% baku (poza wyjątkowymi przypadkami). Poziom paliwa zapisywany jest na protokole odbioru, abyś miał tę informację przy zwrocie. Auto możesz zwrócić z takim samym poziomem, jaki odebrałeś lub mniejszym. Rozliczymy wówczas tę różnicę i dotankujemy za Ciebie. Dobre emocje ponad wszystko. Rezerwując auto, możesz także zamówić opcję Pełny bak. Podstawimy wówczas auto w pełni zatankowane (100% baku), a zwrócisz je z dowolnym poziomem paliwa w baku.

UBEZPIECZENIE

Jakie są warunki ubezpieczenia?

Warunki ubezpieczenia opisane są przez OWU Auto Casco oraz Regulamin wynajmu łącznie. W przypadku rozbieżności, mają zastosowanie zapisy Regulaminu wynajmu.

Jakie są główne wyłączenia z ubezpieczenia?

Najważniejsze wyłączenia z ubezpieczenia Auto Casco (niezależnie od wykupionego Pakietu Bezpieczeństwa), za które Najemca jest odpowiedzialny bez ograniczeń, to:

  • szkody w wyniku jazdy pod wpływem alkoholu lub niedozwolonych substancji
  • brak kluczyków lub dowodu rejestracyjnego (w przypadku szkody kradzieżowej)
  • wypalenie lub uszkodzenie tapicerki
  • zatankowanie niewłaściwego paliwa
  • uszkodzenie opon

Jakie udziały własne w szkodach obowiązują w Emotis?

Udział własny w szkodach jest wskazany w ofercie dostępnej na naszej stronie i różni się w zależnosci od segmentu samochodu. Ostatecznie potwierdzony jest w Twojej umowie najmu. Podstawowy udział własny odnosi się do każdej szkody, jaka zaistnieje w okresie wynajmu (są to zasady powszechnie stosowane przez Zakłady Ubezpieczeń), a obniżeniu może podlegać w odniesieniu do pierwszej szkody w okresie wynajmu. 

Jak zmniejszyć mój udział własny w szkodach?

Proponujemy 3 pakiety bezpieczeństwa. Pakiet Silver (podstawowy udział własny), Pakiet Gold oraz Pakiet Platinum (zmniejszające udział własny). Zmniejszenie udziału własnego ma zastosowanie do pierwszej szkody w okresie wynajmu. Możesz je zamówić wraz z usługą najmu (tylko przed rozpoczęciem umowy). Po zamówieniu Pakietu ostateczny udział własny potwierdzony jest w umowie najmu.

Jaki jest zakres ubezpieczenia?

Samochody Emotis ubezpieczone są w zakresie OC oraz Auto Casco (szkody z winy użytkownika lub w przypadku braku sprawcy). Warunki ubezpieczenia opisane są przez OWU Auto Casco oraz Regulamin wynajmu łącznie. W przypadku rozbieżności, mają zastosowanie zapisy Regulaminu wynajmu.

Jak dbacie o moje bezpieczeństwo?

Podstawiamy serwisowany i bezpieczny samochód, na sezonowych oponach - gotowy do drogi. Każde auto jest wyposażone w Bluetooth oraz uchwyt na telefon (choć zachęcamy do całkowitego niekorzystania z telefonu podczas jazdy).

Gdzie zgłosić szkodę?

Skontaktuj się z naszą Infolinią Techniczną 24/7 +48 585 588 111 lub napisz szkody@emotis.pl, nasz Doradca zapozna się z sytuacją i przyjmie zgłoszenie.

Gdzie uzyskam pomoc w przypadku kolizji, awarii na drodze?

Skontaktuj się z naszą Infolinią Techniczną 24/7 +48 585 588 111 i postępuj zgodnie z otrzymanymi wskazówkami. Jeśli w zdarzeniu są poszkodowane osoby, zadzwoń niezwłocznie na nr 112. 

PRAWA I OBOWIĄZKI NAJEMCY

Jak dbać o stan samochodu?

Nie musisz być specjalistą, jednak dla bezpieczeństwa swojego i innych uczestników ruchu, dbaj o samochód wynajęty, jak o swój własny. Jeśli zauważysz cokolwiek niepokojącego, lub nie potrafisz ocenić danej kwestii technicznej, skontaktuj się z Infolinią techniczną 24/7 +48 585 588 111. Do codziennej obsługi należy sprawdzanie stanu świateł, płynów, opon, reagowanie na świecące się kontrolki, sprawdzanie stanu wyposażenia. Więcej informacji: Regulamin wynajmu.

Czego nie mogę robić?

Prosimy, nie holuj innych pojazdów wynajmowanym samochodem; nie przekraczaj dopuszczalnej ładowności, nie pal tytoniu i papierosów elektronicznych w samochodzie, nie dokonuj w samochodzie żadnych przeróbek, nie przewoź zwierząt. Więcej informacji: Regulamin wynajmu.

Jak to działa? Czyli gdzie uzyskam pomoc techniczną?

Skontaktuj się z Infolinią techniczną 24/7 +48 585 588 111. Służymy pomocą.

Gdzie znajdę instrukcje obsługi samochodu?

Instrukcję obsługi i serwisowania samochodu znajdziesz na stronie danego producenta lub w ogólnie dostępnych zasobach internetu. Pełne dane modelu, wersji i VIN samochodu znajdziesz w dowodzie rejestracyjnym.

Czy mogę wyjechać za granicę?

Wyjazd za grnicę RP możliwy jest tylko po uzyskaniu zgody Emotis i opłaceniu opcji "Wyjazd za granicę". Aby zamówić tę opcję online, zaznacz ją na karcie Dodatków i opcji. Jeśli zamawiasz auto telefonicznie lub w oddziale, poproś o włączenie do umowy tej opcji. Możesz także domówić tę opcję w trakcie wynajmu. W tym celu skontaktuj się z Infolinią, napisz email lub odwiedź nasz oddział. Za usługę zapłacisz w oddziale, online (wygenerujemy dla Ciebie link do płatności online i prześlemy go SMSem lub emailem), lub telefonicznie z użyciem karty kredytowej.