Media społecznościowe są potężnym narzędziem epoki cyfrowej. Można je wykorzystać m.in. do reklamy firmy. Tworząc stronę a Facebooku należy opracować jak najlepszą strategię, aby każdego dnia powiększało się grono odbiorów, a firma mogła zyskać nowych klientów.
Rozpoczynając swoją przygodę z tworzeniem strony na Facebooku pamiętaj, że udostępnienia Twoich treści tworzą w dużej mierze zasięgi. Udostępnienia sprawiają, że informacja obiega świat w zawrotnym tempie. Treści, które chcesz przekazać na stronie muszą być ciekawe, inspirujące i wciągające. Sprawi to, że użytkownicy Facebooka chętnie będą się nimi dzielić z innymi.Udostępnienia pomogą ci zdobyć nowych obserwujących oraz polubienia.
Monitorując swoje aktywności na Facebooku poprzez Statystyki można dowiedzieć się, które posty mają najwięcej polubień i wyświetleń. W ten sposób możesz określić co najbardziej interesuje obserwujące osoby. Posiadając takie informacje możesz modelować kolejne posty tak, aby zasięgi były maksymalne jak w tych poprzednich.
Facebook to media społecznościowe, które pomagają w budowaniu relacji z użytkownikami, dlatego tylko 20% postów powinno skupiać się na promowaniu marki. Możesz publikować obrazy, nagrywać video, prowadzić transmisję live, czy też publikować wpisy z podlinkowaniem.
Pokaż firmę z mniej oficjalnej strony – chcąc sprawdzić markę lub ofertę użytkownicy Facebooka wejdą na stronę www firmy. Na funpege’u firmy spodziewają się zobaczyć ciekawostki z życia firmy, ludzi pracujących na danych stanowiskach, czy też zabawne anegdotki.
Nawiązuj relacje z użytkownikami Facebooka. Zadawaj pytania obserwującym, odpowiadaj na ich komentarze. Buduje to relacje miedzy firmą, a użytkownikiem, a ponadto wzmożona aktywność sprawi, że więcej ludzi zobaczy stronę.
Używaj reklam na Facebooku – masz gwarancję, że Twoje posty dotrą do wybranej przez Ciebie grupy odbiorców. Po wyborze odpowiedniego kryterium reklama dotrze do określonej grupy użytkowników, a Twoje zasięgi się zwiększą.
Zadbaj o moderację komentarzy – pamiętaj, że jakość komentarzy też ma znaczenie! Nie możesz pozwolić, aby użytkownicy obrzucali się tzw. błotem, a więc pamiętaj o możliwości usuwania i ukrywania komentarzy na FB, aby temu zapobiec.
Facebook to portal społecznościowy, który ma za zadanie utrzymać relacje z ludźmi. Użytkownicy nie korzystają z niego, aby kupować produkty. Odpowiedni dobór treści sprawi, że obserwujący będą chcieli je udostępniać oraz komentować, a to jest najlepszy sposób na pozyskanie zasięgów.
Źródło: Lepiej Widoczni – Portal o marketingu
Artykuł sponsorowany